Kolmas adventti

Tänään herättiin poikkeuksellisesti herätyskellon ääneen, vaikka on sunnuntai. Meillä oli aikataulua ehtiä naapurikaupunkiin kello kymmeneksi ja sinne ajelee 1½ tuntia. Mies lähti koiran kanssa lenkille ja minä ryhdyin valmistamaan aamiaista. Paistoin kananmunia ja pekonia, keitin teetä ja surauttelin smoothien. Lapset kömpi peräjälkeen vuoteistaan ja ilmoittivat kumpikin heränneensä siihen, että oli nälkä. Paistosten tuoksu varmasti herätti.

Esikoinen jäi kotiin. Hänelle oli luvattu, että saa lähteä kaverinsa perheen kanssa elokuviin, ja se elokuviin lähtö oli juuri tänään. Pikkuisen minua harmitti kun ei päästy koko perheellä lähtemään, mutta minkäpä näille aina voi.

Niinpä minä, mies ja kuopus ajelimme naapurikaupungin joulumyyjäisiin, jonne tulivat myös sisareni perheensä kanssa ja äitini. Paljon oli hienoja käsitöitä: sukkia, lapasia yms. Ja leivonnaisia. Mutta en minä osannut ostaa oikeastaan mitään. Yhden käsinmaalatun kynttilän ostin kun ne oli tosi kaunita. En vaan tiedä raaskinko mä polttaa sitä!

Myyjäiskeikan jälkeen mentiin Rossoon syömään koko porukka. Joukkoon liittyi myös äidin mies. Mukavaa oli. Ruokailun jälkeen aikuiset avasivat autojen takakontit ja vaihtoivat erinäisiä kasseja.

Ehdimme kotiin ennen esikoista. Kun esikoinen saapui kotiin, hän kertoi että olivat käyneet vielä kebabilla elokuvan jälkeen. Niinpä oltiin sitten kaikki syöty tänään ulkona.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....