15. joulukuuta; Rooman keisari Nero syntyi vuonna 37

Koira on ihan hassu lumen kanssa. Hypähtelee ja tonkii kuonollaan. En tiedä, ehkä se tuntuu hauskalle tai jotain. Eikä tuota lunta nyt kauheasti ole. Sen verran että voi mainita.

Tänään olin työhakemuspajassa, vai mikä lie sen virallinen nimi nyt sitten olikaan. Mutta sain opastusta työhakemuksen ja ansioluettelon tekemiseen. Laitettiin kummatkin ihan uuteen kuosiin. Olen saanut ohjeet ansioluettelon tekemiseen ammattikorkeakoulussa josta valmistuin 1900-luvulla... Saas nähdä onko uudistuksella tehoa. Ainakin minua itseäni asia piristi ja homma tuntui antoisalle. Kouluttaja oli kyllä hyvin innostava ihminen.

Ennen pajaan menoa kävin viemässä kengät suutarille. Niistä oli kantalaput kuluneet lähes olemattomiin. Sillä aikaa kun olin pajassa, suutari laittoi uudet kantalaput ja lankkasikin kengät. Nyt niitä voi taas käyttää.

Kotona Kelalta saapunut kirje vähän hätkäytti. Mutta kun avasin sen, huomasin että olin vain saanut päätöksen siitä että saan kulukorvauksen (9 €) siltä päivältä kun osallistuin "Vinkkejä työnhakuun" -infotilaisuuteen. Saan samaisen kulukorvauksen myös tältä päivältä. Enpä itse edes tiennyt enkä tajunnut saavani näiltä päiviltä tuon. En hoksannut, että nämä lasketaan työvoimapoliitikseksi koulutukseksi. Hyvä näin.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....