Kesäkuu alkoi

Tänä aamuna nukutti pitkään. Minua siis. Kuopus oli ylhäällä kohta seitsemän jälkeen, esikoinen kahdeksan jälkeen. Minä väkisin herätin itseni puoli yhdeksältä. Noh, olin kylläkin noussut eka kerran ennen kuutta ja käynyt koiran kanssa tunnin lenkillä. Kuopus oli saanut tehtäväksi täyttää astianpesukoneen ja voi että se oli vaikeata. Vaikka seisoin vieressä ja neuvoin niin silti, ja minä en osannut kuulemma edes neuvoa. Piti sitten välillä käydä itkemässä omassa huoneessa ja sitt homma jatkui. Annoin laittaa pesutabletin ja käynnistää koneen ja sen jälkeen oli iloisempi ilme. Mutta meidän pojilla loman aloitus on aina vaikeaa ja yhtä tappelua eikä mikään oo hyvin.

Käytiin kuopuksen kanssa varaamassa sille aika parturiin ja käytiin samalla kaupassakin.

Iltapäivällä tehtiin jälleen pihahommia, tai siis lähinnä minä tein ja pojat lähti pyöräilemään ja olivat käyneet rannassa heittelemässä leipiä. Ikiaikainen pikkupoikien huvittelumuoto. Tänään tuuli kylmästi ja ripsutteli vettäkin niskaan. Tällä hetkellä tuulee niin kovasti, että ei olla varmoja lähteekö kasvihuone omille teilleen vai pysyykö pihassa. Koirakin ryömi sängyn alle piiloon...

Mies kävi äidiltään hakemassa raparperia ja lipstikkaa. Lipstikan pistimme kuivumaan. On sitten talvella ottaa keittoihin ja vaikka karjalanpaistiin. Ihana tuoksu! Lipstikkaan on runsaasti ja tänä kesänä muistimme ottaa sitä ajoissa.

Kirjastokin oli taas auki kahden viikon jälkeen. Uudistivat järjestelmän ja kaikki kaupungin kirjastot olivat kiinni. Pojatkin odottivat kirjaston aukeamista, että saisivat luettavaa ja kuopus lainasi potkulaudankin. Lainasin jatko osan kirjaan "Punapukuisen naisen talo". Kakkoskirjan nimi on "Onnellisen naisen vuosi". Tosin minulla on kesken vielä P.D. Jamesin kirja "Majakka".

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....