12-12-12




Eilen oli porttipäivä 12-12-12.



Mies jäi aamulla kotiin yskimään ja minä ajelin töihin. Moottoritiellä oli rampilta kaupunkiin noin 20 auton jono ennen kuin sinne rampille edes pääsi... Lunta ja jäätä, ja liikenne sekaisin.



Paahdoin töitä koko päivän ja odotin iltaa.



Illalla oli tiedossa Paraseuran pikkujoulut. Kesken päivän sai tekstiviestin jossa kyseltiin olisiko tiedossa meditaatiota. Kyllähän sitä oli tiedossa.



Minä olin luvannut käydä ostamassa tarjottavia ja kun minä siellä kaupassa pohdin mitä jouluista voisin ostaa; ostaisinko torttuja ja jos niin miten monta, tajusin että 12-12-12 päivän takia minulla ei ole mitään aavistustakaan siitä miten monta ihmistä pikkujouluihin olisi tulossa! Ehkä meitä olisi paikalla vaan 3 tai sitt 30... Jätin sitten tortut suosiolla kauppaan ja ostin maustekakkua, pähkinöitä, glögitiivistettä, suklaakonvehteja... Pipareita meillä olikin jo jemmassa.



Kokoontumistilassa oli jo odottamassa yksi hallituksen jäsen jonka kanssa oli sovittu, että hän hakee meille avaimen. Minä rupesin muistelemaan, että meillä on varmaan jossain pari jouluista paperista pöytäliinaa. Ja löytyihän ne; laatikon pohjalta siistissä kunnossa kun ovat paksumpaa paperia. Levitettiin ne pöydille ja laitettiin kynttilöitä ja heti oli jouluinen tunnelma! Olin aamulla napannut autosta pari jouluista cd-levyä ja pistin meille musiikia. Keittelimme kahvia ja teevettä, asettelimme tarjoiluja esille. Meillä oli oikein rattoisaa ja kohta saimme käydä odottamaan muuta väkeä.



Muutama yllättävä, iloinen saapuminenkin oli, ja loppujen lopuksi meitä oli paikalla 13. Pidimme tosiaan pienen meditaatiohetken ja yhdistimme virtaavan energiamme muihin samoihin aikoihin meditoiviin ryhmiin. Olihan se; menoa.



Meillä oli myös muutamia korttia pakkoja ja vähän katseltiin mitä olisi luvassa. Henkilökohtaisesti hiljaisuutta ja eristäytymistä. Työhön jotain intuitiivista ja miehistä. Totesinpa mielessäni, että on se hyvä kun minulla on kunnon joululoma! laugh Järjestin itselleni vapaata 21.12 (joka sekin on paljon puhuttu päivä) ja palaan töihin vasta 2.1.2013.



Illan päätteeksi vein pari ystävää koteihinsa autolla. Kotona koira sai hepulit ja kävin sen kanssa pienellä happihyppelyllä. En vain enää sitten jaksanut kirjoittaa mitään; en edes avannut tietokonetta vaan luin hetken aikaa kirjaa.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....