Tyylitajusta ja naiseudesta lisää


 


Aiemmassa oli kommentoitu, että pitää vaan päättää olla nainen. Niinkö? Se kun ei ole niin yksinkertaista. Näenhän minä peilistäkin, että olen nainen mutta se ei auta, kun ei vaan tunne itseään naiseksi / naiselliseksi. Tämähän juuri on se ongelma. =)


Mitä on sitten tyylitaju? Ohje: osta toisiinsa sopivia värejä ja vaatteita. Sitähän se tyylitaju juuri on! Ja minulla ei ole sitä minkään vertaa. Minä en näe mitkä värit sopivat yhteen, tai minkä tyyppiset vaatteet sopivat yhteen. Tiedän vain sen, että joskus saan paljon puhuvia katseita osakseni, ja tiedän epäonnistuneeni täydellisesti vaatevalinnoissani. Tai joskus olen sattumalta onnistunut just nappiin. Mutten ymmärrä mitä olen tehnyt oikein/väärin. =)


Mielestäni naiseus ei kuitenkaan ole vaatteet ja/tai meikit, vaan sisäinen tunne. Toiset selvästi hehkuvat  naisellisuutta. vaikka pukeutuisivat raksahaalareihin, toiset taas eivät vaikka olisivat iltapuvussa, laitettuna viimeisen päälle. Ja tätä sisäistä naiseuttani olen etsimässä.


Tyylitajun hakeminen on taas sitten eri juttu. Se on ihmisen turhamaisuutta. Mutta kuten olen jo todennut; meikäläisen läskeillä on turha etsiä vaatteita vaikka oliskin tyylitajua ja rahaa. Tai jos oikein paljon ois rahaa niin vaattethan vois teettää. Mun läskeillä ei muuten löydä kirpparilta sopivia vaatteita...


 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....