Naiseutta etsimässä


 


Viime aikoina on pohdituttanut naiseus ja naisena oleminen. Koen itseni ihmisenä, en naisena. Edes äitiys ei tehnyt minusta naista, ehkä kuitenkin vähemmän ihmisen.


Vaatteeni ovat tyyliin: lenkkarit ja tuulipuku... Collage-housut ja t-paita ... neulospaita ja neuloshousut... en taida omistaa yhtään juhlavaatetta, korkkareista puhumattakaan. En meikkaa, en laita tukkaa, en lakkaa kynsiä. Tämä kaikki on minulle luonnotonta ja mysteeristä. Vaatteet mukaan lukien. Olen täysin tyylitajuton. Ja horoskoopiltani vaaka ;D Tänään sain kuulla olevani juntti. Okei, ehkä olenkin. Ei minulla olekaan mitään käsitystä vaatteista tai tyylistä. Sellaista kai voi kutsua juntiksi. Ihan sama mitä päälleen pukee kunhan on puhdasta ja ehjää. Osittain tämä varmaan johtuu siitä, että minulla ei koskaan ole ollut varaa vaatteisiin. =(


Okei okei, vaatteet tms. ei kenestäkään tee naista. Mutta en muutenkaan koe olevani kovin naisellinen. En hyväksy naisena olemista! Siinä se on: en hyväksy sitä että olen nainen. Naisena oleminen suututtaa minua. Ihmisenä oleminen on ajoittaan ok.


Jotenkin kuitenkin sisälläni tiedän, että edetäkseni elämän virrassa ja henkisellä tielläni, minun tulisi löytää nainen itsestäni. Kun vain tietäisin miten...


 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....