Luistelua

Yöllä oli satanut räntää niin paljon, että miehen lumitöistä ei näkynyt jälkeäkään. Autokin piti melkein kirjaimellisesti kaivaa esille, että pääsin töihin. Mutta päivän mittaan sade vei lunta mukanaan. Ja kun aura-autot kulkivat niin nytpä on sitten kaikkialla liukasta. Minulla oli nastakengät kun kävin Helmin kanssa iltapissalenkillä, mutta silti välillä luisti ja vähän pelotti että kaadun. Eikä koirankaan tassut pitäneet joka kurvissa.

Töissä oli kaikenlaisia pikkujuttuja selvitettävänä, mutta aika puhdas pöytä jäi odottamaan huomista päivää. Minulla ei ole tapana kantaa töitä edes ajatustasolla kotiin. Mitäpä minä niille asioille kotoa käsin ilta-aikaan edes voisin jos jotain keskeneräiseksi jää.

Ensi viikolla teini (toukokuussa 15 Wee) tulee TET-viikolle työpaikalleni. Onhan se mukavaa kun voin teettää suurimman osan hommistani pojalla ja itse saan siitä kuitenkin palkkaa. No vitsi, vitsi! Onhan ne hommat edelleen minun vastuulla vaikka poika saa oikeasti tehdä töitäkin.

Tänä iltana oli neulepiiri. Tosin minulla oli virkkaustyö mukana mutta sama asia. Olipa mukavaa taas istua käsityön kanssa muiden samanhenkisten kesken ja rupatella. Nyt tuleekin 3 viikon tauko kun kerhohuone, jossa kokoonnumme on varattu 2 seuraavaa torstaita muuhun käyttöön. Mutta tietäähän sen, että puikot ja virkkuukoukut sauhuavat joka tapauksessa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....