Päivä 1

Minulla on ollut hiukan haasteita terveyteni kanssa. Sen lisäksi olen vuosia syönyt huonoilla ruokailutavoilla, ja tämä ei tarkoita että kaivaisin nenääni ruokapöydässä tms.

Kun heräsin siihen, että olen 46-vuotias ja syön lääkkeitä kohta enemmän kuin 88-vuotias anoppini, tajusin että täytyy vissin tehdä jotain.

Koen että tarvitsen nyt vähän lujemman ravistelun joten päätin ruveta kauneuskuurille. Tänään on sen ensimmäinen päivä. Noh, arvata saattaa että aamulla oli muka ihan törkeä nälkä, vaikka normaalisti minulla ei aamuisin ole nälkä. Nautin sen mitä aamuun oli ohjeistettu ja nälkä hävisi.

Melkein unohdin ruokaa laittaessa, että en saa nyt tämän 14 päivän aikana syödä lehmänmaitotuotteita ja melkein höyläsin itselleni juustoviipaleen. Ja voi kuinka ikävästi Juho Pullin viipurinrinkeli tuoksuu järjettömän hyvälle, vaikka tiedän että se ei sovi ollenkaan mun mahalle ja se pistää sen sekaisin.

Ei olisi ollut vaarallista, jos nyt olisin ajatuksissani syönytkin sen juustoviipaleen. Enkä oikeasti todellakaan tarvitse sitä viipuririnkelipalaa koska sen syömisellä on ikävä lopputulema. Olen jo vähentänyt aiemmin esim. jäätelön syöntiä enkä syö sitä juuri lainkaan, edes laktoosittomana, koska sitäkään vatsani ei kestä. Paitsi joskus pienen annoksen. Seuraukset tietäen.

Mielenkiintoista on se oma mieli. Mieli on ihan hämmenyksissä siitä mitä tässä nyt tapahtuu. Nälkä oli päivällä, koska en vain osannut syödä riittävästi lounaalla. Iso porkkana ja kuppi yrttiteetä auttoi. Huomenna osaan jo lounaalla syödä vähän enemmän.

Tässä opetellaan uusia tapoja, mutta ei mitenkään ryppyotsaisesti.

Kommentit

  1. Mun pitäisi myös ryhdistäytyä, olen melkein samoissa lukemissa kuin ennen kahdeksan vuoden takaista karppausjaksoa enkä tykkää. Se on vain se motivaatio..

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....