Oi jouluyö!

Kuopus ja mies nukkuvat. Teini kuulostaa valvovan vielä. Koirakin kuorsaa.

Aamulla kello soi seitsemältä ja kävin koiran kanssa lenkillä. Tultiin sopivasti kotiin kun Joulupukin kuuma linja alkoi. Nautiskeltiin aamupala; karjalanpiirakoita, munavoita, graavilohta, joululimppua (jota minä en syö), kinkkua, teetä, mandariinia... Mä keitin karpalo-vadelma -kiisseliä jonka oli tarkoitus olla illalla jälkiruoka. Noh, kävi perinteiset eli kukaan ei jaksanut syödä sitä. Lounaaksi keitin riisipuuroa. Mutta ennen lounasta katseltiin ja kuunneltiin joulurauhanjulistus.

Lounaan jälkeen rikoimme jälleen perinnettä ja kävimme kaupassa! Aamulenkillä tajusin että kermaa oli ihan liian vähän ja että olin unohtanut ostaa hautakynttilän. Niinpä pyörähdimme kaupan kautta ennen kuin menimme hakemaan anopin ja suuntasimme hautausmaalle. Siellä meni tovi. Kuopuksen kanssa veimme oman kynttilämme muistolehtoon.

Kotimatkalla koukkasimme miehen sisaren perheen kautta, annoimme joulupaketit ja joimme kahvit. Kotona lämmitettiin sauna. Kohta saunan jälkeen pojat löysivät lahjat kodinhoitohuoneesta pesukoneen edestä. Liekö olleet siellä jo sillon kun mentiin saunaan mutta kukaan ei huomannu niitä.. mene ja tiedä... joulujuttuja.

Esikoinen löysi paketeistaan kylpytakin, paysafe-rahaa, Nintendo 3DS:n ja siihen Pokemon Sun pelin. Kaksi jälkimmäistä olivat ainoat lahjatoiveet. Kuopuksen paketeissa oli kylpytakki, villapaita (kuulemma kaikkein paras villapaita ikinä!), taikurivälineet ja Ice Age 5 -elokuva.

Minä sain yöpaidan, kirjan ja Eden -sarjan astioita. Mies ostin yöpaidan niin että minä ja kuopus olimme mukana. Sanoin kuopukselle silloin että se on mun joululahja ja sitt kun aattona avaan paketin niin olen ihan "Oo! Ristomattiratiayöpaita! Tää on just sitä mitä mä toivoin!" Kuopus sanoi mulle "Ootko ihan tosissas" ja kun sanoin olevani, teki facepalmin. Noh, mä tein just ihan niin ja kuopus pyöritteli mulle silmiään. (kyllä sitä salaa nauratti)

Mies sai sukkia ja alushousuja, otsalampun ja keeshond -tuuliviirin takoraudasta.

Maltettiin syödäkin: kinkkua, valkosipuliperunoita, sienisalaattia, italiansalaattia, jäävuori-tomaatti-kurkku-paprika -salaattia, perunasalaattia (kaupan kun mun tekemä on kuulemma pahaa), porkkanalaatikkoa (kaupan, ei yleensä ole mitään laatikoita)... olikohan vielä muuta... noh, joka tapauksessa olimme kaikki siis niin täynnä ettei kukaan jaksanut jälkiruokaa. Esikoinen otti kiisseliä sitt myöhemmin.

Tämä aatto on ollut mukava! Kaikilla on ollut koko päivän hyvä mieli. Joulu <3

Kun olin lapsi, meitä huvitti mummoni josta puhuttiin että se aloitti seuraavan vuoden joululahjojen neulomisen joulupäivänä. Minusta on tulossa mummoni! Hyvä kun lahjat oli saatu jaettua kun mietin jo mitä kivaa keksisin neuloa ensi vuoden joululahjoiksi!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....