Elämä on mustavalkoinen?

No ei ole!

Tulipahan vaan taas mieleen kun katsoin Raskasta Joulua -ohjelman ja ex kysyi "tuliko sinusta nyt heavy-fani". Ei? Oisko pitäny? Kuuntelen musiikkia yli rajojen. Sitten tajusin, että hän on aina ollut joko/tai -ihminen. Ei mitään välimuotoja tai että jotkut asiat voisivat olla olemassa samanaikaisesti.

Saman ilmiön olen huomannut siinä että pitäisi olla joko kissaihminen tai koiraihminen. Miksi? Minä tykkään molemmista. Ja monista muistakin eläimistä.

Oletko kahvin vai teen juoja? No mä olen molempia! Ja kummassakin arvostan laatua. Useimpina päivinä juon kumpaakin.

Tämä tee/kahvi -juttu on saanut huvittaviakin piirteitä.

Pidin kerran marttayhdistykselleni teeillan jossa kerroin teestä, sen historiasta, valmistuksesta ja muista käyttötavoista. Illan aikana maisteltiin erilaisia teelaatuja. Sen jälkeen olen jostain syystä ollut muutaman martan mielestä teenjuoja joka ei ymmärrä kahvin päälle. Siihenkin asti olin aina juonut kahvia jos sitä oli tarjolla. Mutta ei, minä olen nyt teenjuoja koska pidin teeillan. Onneksi osaan suhtautua tähän huumorilla! Ja ihan rehellisesti; huonokin tee voittaa aina huonon kahvin.

Nuo olivat vain pari pientä esimerkkiä siitä miten kapeasti ja mustavalkoisesti ihmisillä on taipumus katsoa maailmaa. Itsellänikin saattaa olla muutama sokea piste tässä asiassa, vaikka pyrinkin siihen että näe maailman kirjavana ja laajasti.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....