29. helmikuuta; karkauspäivä

Olin viikonloppuna Tallinnassa. En ole käynyt ennen. Olin siellä parin ystävän kanssa. Lähdin Kuopiosta perjantai-iltana bussilla Jyväskylään missä tapasin yhden ystävän, jonka kanssa jatkoimme matkaa toisella bussilla Lempäälään yhteisen ystävämme luo. Nukuimme muutaman tunnin ja matka jatkui jälleen bussilla kolmestaan (muutaman muun matkustajan kanssa) Helsinkiin. Helsingissä onnistuimme saamaan itsemme laivaan ja suoraan aamiaispöytään. Jostain syystä matka hujahti nopeasti.

Tallinnassa kirjauduimme hotelliin, henkäisimme hetken ja lähdimme sitten Karnaluksiin. Sepä vasta oli paikka! Sinne voisi eksyä mutta ei olisi tylsää.

Kun pääsimme takaisin hotelliin huokaisemmaan, huomasimme yhtäkkiä että räntää tuli taivaan täydeltä. Pohdimme syömään menemistä, olisiko sää liian kurja. Yksi totesi että alakerrassa on Amarillo. Minä sanoin, että kyllä se on kuulkaa nyt niin että olisi vähän noloa että ollaan Tallinnassa ja sitt mentäis Amarilloon syömään. Niin sitten kuitenkin lähdettiin vanhaan kaupunkiin. Ja räntäsadekin sitten hellitti sopivasti. Menomatkalla Olde Hansaan löysimme Loitsukellaren, joka oli ihana paikka täynnä kiviä, suitsukkeita ja muuta sellaista.

Olde Hansassa oli todella hyvä ruoka ja ruokailijoita viihdytti livemusiikki. Piipahdus keskiajalla.

Sitten hotelliin ja juttelua ja lepoa ja erityisesti unta. Emme aamulla pitäneet mitään kiirettä heräämisen kanssa kun aamupalaakin tarjoiltiin 11 saakka ja huoneen luovutus oli kahdeltatoista.

Lähdimme aamiaisen ja huoneenluovutuksen jälkeen kiertelemään vanhaa kaupunkia. Kävimme myös kahvilla ja jälleen syömässä Olde Hansasassa. Vielä muutamia ostoksia kauppakeskuksessa ja sitten satamaan ja laivaan. Seisovassa pöydässä ruokailu. Helsingin satamaan saapumisen odottelu. Ratikalla ajelu Kamppiin, bussien odottelu. Yöbussilla kotiin. En osannut kunnolla nukkua bussissa joten tämä päivä on ollut nukkumista ja lepoa.