Tavallista parempia rahkapullia


 


Leivoin tänään tavallista parempia rahkapullia. Sain ohjeen vuosia sitten äidiltäni, joka lienee ottanut sen jostain lehdestä.


Tarvitaan tavallista pullataikinaa (puoli litraa nestettä), josta leivotaan pullia. Niihin toki sitten syvennys keskelle, jotta saadaan rahkatäyte. Tavallista paremmiksi pullan tekee siis täyte.


Täyte:


170 g vanilja tuorejuustoa (ei taida olla enää näin pienessä, olen laittanut 200 g)


250 g rahkaa


3/4 dl sokeria


1 rkl vaniljasokeria


1 rkl sitruunamehua


1 kananmuna


½ dl persikoiden lientä


persikoita / kirsikoita


Alkuperäisessä ohjeessa persikan viipaleet ja kirsikka laitetaan pullan syvennykseen ja päälle rahkaseosta, mutta minä olen tykännyt pilkkoa persikat ja kirsikat seoksen sekaan. Hyviä tulee niinkin! Paistetaan 200 asteessa n. 15 min.


Minä käytän intiaanisokeria joka tuo tumman, ruskehtavan sävyn leivonnaisiin, siis myös rahkaseokseen. Joten minun pullat näyttävät siis tummemilta kuin sellaisen joka käyttää valkoista sokeria.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....