Mehuhuuruja

Kylläpä mä tänään olin reipas!

Kun olin aamulla saanut kuopuksen kouluun kahdeksalle, täytin astianpesukoneen. Jonkun ajan päästä lähetin esikoisen kouluun yhdeksälle ja lähdin koiran kanssa lenkille.

Lenkin jälkeen pistin astianpesukoneen päälle ja viritin lieteen tulen ja nostin mehumaijan veden kiehumaan. Kävin suihkussa ja lisäsin puita lieteen. Kun vesi sitten viimein kiehui, nostin marjat ja mehuosan paikalleen. Melko pian nousi ihana tuoksu! Kun kuopus tuli kotiin hän sanoikin ensimmäisenä: "Ihana mehun tuoksu!"

Siinä puuliedellä kiehui sitten myös pannukahvi ja valmistui lounas. Ja mehukin tuli pullotettua. Mies vei pullot ennen pimeän tuloa kellariin.

Niin, valoinen aika on lyhentynyt ja ulkona on jo oikeasti pimeääkin! Mun rakastama syksy lähestyy. Mutta nautin nyt näistä päivistä ja tästä hetkestä. Tänään olen ollut onnellinen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....