Kansainvälisiä tuulia

Torilla oli tänä viikonloppuna kansainväliset suurmarkkinat. Oli vilinää!

Meidän pojat rakastaa maistiaisia ja ne maisteli vähän kaikkea: juustoja, makkaroita, hilloja, marmelaadeja, keksejä.... mitä ikinä sitten löysivätkin. Yhdelle juustokojulle kun mentiin niin esikoinen sanoi mulle että mun on pakko maistaa jotain juustoa. Otin sitä ja kuulin kyllä kun myyjä sanoi "Young lady" mutta toki kuvittelin hänen puhuvan sisarelleni ja meni hetki ennen kuin tajusin että puhuikin minulle. Heh heh! Kiltisti sitten otin hänen tarjoaman maistiaisen jossa oli samaa juustoa mitä olin maistanut, mutta siinä oli mukana passionmarmelaadia. Kyllä, se oli heaven, taivas, niin kuin myyjä oli sanonut. En silti sortunut ostamaan.

Kaikkea ihanaahan siellä oli, mutta aina ei voi ostaa ihan kaikkea.


Näitä saippuoita ei tällä kertaa ostettu, mutta oli pakko kuvata kun näytti niin hyvälle! Ostettiin aiemmin keväällä useampi ja niistä on kulutettu vasta yksi.


Keraamiset neliöt oikealla ovat raastimia! Ei ihan heti uskois. Pakko oli mennä lähempää katsomaan. Porvoolaista käsityötä. Voi raastaa pähkinöitä, kovia juustoja, inkivääriä, valkosipulia jne. Tosi näppärän oloiset. Ja mikä hienointa, koko perhe innostui näistä!


Kasveja oli halvalla monenlaista. Tämmöinen kasvivene ostettiin kotiin. Nämä oli mun mielestä niin suloiset!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....