Ajatustyöskentelyä



Huoh! Olipas semmoinen tapaaminen parin ystävän kanssa, että päässä on ajatusten myllerrys! Tehtiin
tarot-tulkintaa ja sieltä tuli jälleen kerran selvästi esille että
jottain pitäis tehdä uudella tavalla, käyttää luovuutta ja opiskella
(?). Mie sain viikonloppunakin viestin että ole luova, nimenomaan
työelämän suhteen. ARGH!! Kun sitt keskusteltiin mun mahdollisista
työkuvioista niin tuli selkästi esille se minkä itsekin tiedän: minulla
ei ole mitään selvää päämäärää. Osaan vain sanoa että haluan tehdä
töitä. Mutta kun määritelmän tietenkin pitäisi olla tarkempi. =O No
päästiin tiukan ja kiihkeän keskustelun tuloksena niin pitkälle, että
haluan että työ on kodin ulkopuolella, että saan olla ihmisten kanssa
tekemisissä ja saan käyttää hyväkseni myös koulutustani. Okei, aika
hyvä alku verrattuna entiseen ;) Mun vaikeus on siinä etten tiedä mitä
osaan, mitkä on mun vahvuudet ja mitkä heikkoudet... ne on ollu mulle
aina vaikeita kysymyksiä. Mielestäni en osaa mitään hyvin, mulla ei ole
mitään vahvuuksia ja heikkouksia sitäkin enemmän =D Oikeasti! En ole
mielestäni hyvä missään!


Yksi ystävä sanoi kerran, että luulisi että tuolla työpaikkojen hakemisella olisin
jo saanut jonkun työpaikan jos niin olisi tarkoitettu. Ehdotti, että
ehkä se mun työ olisi jossain muualla kuin mitä olen yrittäny...
Jaajaa... niin kun missä?


Rehellisesti; jos mun ei tarvitsisi
ajatella realistisesti ja taloudellisesti niin mulla on kaksi suurta
haavetta työn suhteen. Toinen on henkinen kirjakauppa (joku palstalla
kirjoitti että oli nähnyt unta, että oli Kuopiossa ja oli mennyt
Puijonkadulla jossain kulmalla olevaan henkiseen kirjakauppaan jos minä
olin asiantuntevasti opastanut!) ja toinen on asuminen ja työskentely
yhteisökylässä. Kumpikin tuntuu tällä hetkelle hyvin kaukaiselta ja
mahdottomalta! Muita varsinaisia intohimoisia haaveita työn suhteen
minulla ei ole... Realistisemmalta tuntuu työskentely jossain
toimistossa. Mutta jotenkin näyttää siltä että maailmankaikkeus yrittää
viestiä jotain muuta ?? =O


Mie sanoinkin tuolla tapaamisessa,
että minä tarvitsen hyvin selkeät tienviitat. Minä odotan että jossain
lukee ihan selvästi "Ninni-Riikka menee tästä ja tekee tätä." =D


Mulla
on kauhea ajatusprosessi päällä! Mun päässä pyörii tasan tarkkaan
muutama lause "Minulle räätälöity työ", "Käytä luovuutta", "Mikään ei
ole mahdotonta", "Jotain uutta". APUAAAAAAA!!!! =D




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....