Luomuostoksilla


Huomasin perjantaina lehdestä, että Topin maatilamyymälässä olisi nyt kotimaista luomukanaa tarjolla. Vaikka olin jo päättänyt, että viikonloppuna ei lähdetä minnekään ja lorvitaan vaan kotona, niin muutin suunnitelmia. (osaan minä joskus olla joustava suunnitelmissani, vaikka toisinaan koko elämä menee sekaisin jos joku juttu ei mene niin kuin on suunnitellut...)


Niinpä eilisaamuna pakattiin itsemme autoon ja hurautettiin Muuruvedelle ostoksille. Mukaan tarttui kanojen lisäksi mm. papuja, mausteita, kasviksia, makeisia, voita, pensasmustikoita... Luomua kaikki.


Jotkut sanovat, että luomu rasittaa ympäristöä, että se on huijausta jolla voidaan kiskoa enemmän rahaa ja ettei luomuruoka edes maistu erilaiselta. Noh, asioistahan voi olla mieltä ja mieltä.


Minä kyllä maistan esim. mansikoissa eron. Ja pakastettukin luomumansikka maistuu huomattavasti paremmalle kuin tavallisesti viljelty kaverinsa. Mistäpä minä tietysti tiedän jos se vaikka onkin minun pään sisällä tuo makuero. Nauru


 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....