Mustasukkaisuus tervettä?




Minun mielestä mustasukkaisuus ei ole koskaan tervettä.


Törmäsin eilen omakohtaisesti asiaan josta olen kuullut muiden kokemuksia.


Eräs ystävä laittoi minulle feissarissa viestin jossa pyysi minua soittamaan. Minä soitin koska olin feissarista päätellyt, että hänellä on hiukan rankkaa. Ajattelin että hän tarvitsee kuuntelijaa. Juttelimme hetken, ja sitten hän pyysi että soittaisin puolen tunnin päästä uudelleen. Soitin, mutta hän ei vastannut. Myöhemmin laitoin tekstarin "Et enää vastannut, toivottavasti joskus valaiset minulle tilannettasi totuuden mukaisesti". Yöksi laitoin puhelimen äännettömälle, niin kuin aina.


Aamulla huomasin että olin saanut 8 soittoa ja 4 viestiä vastaajaan. Yksi niistä oli ystäväni vaimolta. Viestin sisältö oli että minun on parempi olla soittamatta ja tekstaamatta hänen miehelleen.Ystävän viestien sisältö oli suurin piirtein se että minun tulee selvittää ongelmani mieheni kanssa, enkä saa enää koskaan soittaa hänelle.


Minä en voi kerta kaikkiaan käsittää. Mikä tuossa nyt meni väärin? Mitä minä oikein tein väärin? Mielestäni en mitään. Ihanko oikeasti joku ajattelee, että olisin viemässä jonkun toisen miestä? Miksi ihmeessä jotkut tekevät yksinkertaisista asioista kauhean monimutkaisia? Minä olen kuitenkin tutustunut ko. ihmiseen vuonna 1999. Jos jotain olisi ollut tapahtuakseen, se olisi jo tapahtunut! Mutta kun aina ollaan oltu ystävyystasolla, puheissakin.


Maailma on ihan kummallinen kun ihmiset omistavat edelleen toisiaan.


Nimimerkillä vapaa mielinen hippi

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Sataa vettä, pyryttää, sataa vettä, pyryttää....