Rakasta rinta ruhjeille...









Se tuli vastaan

Se riehkas ja riehkas


Väkisin mukaan repi


Viehkas ja viehkas


Sanoi tuu lähemmäs,


Se kiehnäs ja kiehnäs mun sydäntäni




Jos tahdot mua

Miksi riehität, riehität

Kauniita sanoja

Kun kielität, kielität

Tuu mun iholle ja liehitä, liehitä sydäntäsi




refrén:

Rakasta rintani ruhjeille

Rakasta vielä kun voit

Rakasta rintani ruhjeille

Rakkaus sydämen teloi




Kuinka kauan jaksaa rääntyä, rääntyä

Rehki rehki alan nääntyä, nääntyä

Maassa makaava mun kääntyvä, vääntyvä

Syrämmeni

Roikasti rakkaudesta reuhuva, reuhuva

Rookasi rautarysyn kauhava, kauhava

Rankastui, käytä omaa hihkuvaa, tihkuvaa syräntäsi

* Lauri Tähkä ja Elonkerjuu*


Minä savolaisena huonosti ymmärrän tuota pohjalaista. Mutta sen verran minäkin ymmärrän, että tältä on joskus tuntunut, ja tältä tuntuu joskus vieläkin... =)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

4. tammikuuta; 1945 suomalainen laulaja ja näyttelijä Vesa-Matti Loiri syntyi

Metsämansikka-mustikka -piirakka

Vuoden toiseksi viimeinen päivä